این خوراکی ها برای پوست مفید است

پوست صورت زیبایی جوانی

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

 

 پایگاه صاعقه::مرکبات دارای مقادیر زیادی ویتامین Cهستند.مرکباتی مثل لیموترش و شیرین، گریپ فروت و پرتقال منبعی بسیار غنی از این ویتامین هستند پس آنها را فراموش نکنید

امروز داروخانه ها و فروشگاه ها پر شده از محصولات آرایشی و زیبایی که برای پوست ساخته می شود. این محصولات معمولا گران قیمت و هزینه زیادی را به افرادی که خواهان حفظ طراوت و زیبایی پوست خود هستند تحمیل می کند. لازم نیست برای اینکه پوستی زیبا داشته باشید و مشکلات پوستی خود را حل کنید هزینه های گزاف پرداخت کنید گاهی با روش های بسیار آسان و ارزان قیمت می توان به این هدف دست پیدا کرد.
مرتبه بعدی که دچار مشکل پوستی شدید و یا قصد داشتید کمی به پوستتان رسیدگی کنید مستقیم به سراغ یخچال خانه بروید و از این نسخه ها استفاده کنید.

مرکبات
مرکبات دارای مقادیر زیادی ویتامین Cهستند.مرکباتی مثل لیموترش و شیرین، گریپ فروت و پرتقال منبعی بسیار غنی از این ویتامین هستند پس آنها را فراموش نکنید. می توانید آب گریپ فروت و لیمو ترش را مخلوط و مقداری روغن هویج به آن اضافه کنید و به عنوان ماسک زیبایی از آن استفاده کنید. این ماسک برای جلوگیری از چین و چروک پوست موثر است. آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی را ترمیم می کند و همچنین برای جلوگیری از کک و مک موثر است.

عسل
اگر میخواهید پوستی جوان و شفاف داشته باشید یک لایه عسل را به مدت 8 تا 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید و بعد آن را پاک کنید. عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و از چین و چروک پوست جلوگیری می کند. همچنین برای آبرسانی به پوست بسیار موثر است.

شیر
اگر پوست خشکی دارید و یا پوستتان دچار آفتاب سوختگی شده و یا خشکی زده می توانید از شیر برای حل این مشکل استفاده کنید. برای این منظور 2 تا 3 فنجان شیر را به آب وان اضافه کنید و 20 دقیقه داخل آن بنشینید. میتوانید شیر را به بدون اب هم استفاده کنید. شیر را کمی گرم کنید و بعد با پنبه آن را به پوست خود بمالید و بعد از چند دقیقه پوستتان را با آب گرم بشوئید.

روغن زیتون
روغن زیتون را در غذاهای خود استفاده کنید. علاوه براین روش می توانید این روغن را مستقیم بر روی پوست خود بمالید. از روغن زیتون به عنوان پاک کننده ارایش استفاده کنید.

جوش شیرین
از جوش شیرین میتوان به عنوان اسکراپ برای حذف سلول های مرده و لایه برداری پوست استفاده کرد.

چای بابونه

چای بابونه برای رفع پف زیر چشم بسیار موثر است. با دو چای بابونه کیسه ای برای خود چای درست کنید و نوش جان کنید بعد کیسه ها بگذارید سرد شود و هرکدام را روی یکی از چشمهایتان بگذارید.


این صفحه را به اشتراک بگذارید